blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG fendi
ČLÁNKY
VIDEÁ
GALÉRIE
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
FENDI



Wolfenstein 3D - zapadnuté spomienky
pridal FENDI 7.5. 2010 o 11:50



Keď som si tak browsoval po PSNku a rozmýšľal za čo utratiť peniaze, zastavil som sa pri pradedovi všetkých FPSiek. Vynorili sa mi sladké spomienky, ako som v dvanástich rokoch za svojou 386tkou preliezal labyrintom nacpaným nemcami od vrchu až po spodok. 

 

Neváhal som dlho a aj suma niečo okolo 4 euríček mi prišla vcelku fajn. Po niekoľkých minútach čakania sa miestnosťou rozozvučala stará známa zvučka. na počudovanie je PSN verzia na chlp identická s pôvodnou  PCčkovou verziou, čo je trocha škoda, pretože neskôr vyšli oveľa krajšie verzie, napr. pre konzolu Jaguar, kde boli postavy jemnejšie, vo vyššom rozlíšení a aj grafika bola ohromne vylepšená. Preto mi nie je jasné čo je v 50MB inštalačke, keď pôvodná verzia mala niečo nad 1MB ak si dobre pamätám. 

 

Okrem vylepšeného menu a intro obrázka je teda všetko ako v pôvodnej verzii. Žiadne 16:9 nastavenia, len 4:3. Čo ma ale prekvapilo je to, ako si mozog dokáže zapamätať také hlúposti ako je presná cesta. Wolfensteina som mal nahratého odhora až dole 500 x, ale to bolo niekedy v roku 93, kedy som to hral naposledy a aj napriek tomu som si pamätal presne (hlavne prvá epizóda) kam ísť bez toho aby som zle odbočil. Kde zobrať kľúčik alebo kde je výťah. Najviac ma však moje podvedomie prekvapilo, keď pri prechádzaní jedného levelu, ktorý sa podobá na všetky ostatné ako vajce vajcu a všetky miestnosti boli takmer identické, pri jednej zo stien povedal TU. otvoril som tajnú chodbu a nechápal som ako si takéto niečo môže mozog po 16tich rokoch pamätať. Z toho mi vychádza, že som buď Cylon alebo Terminátor :)

 

taktiež som ako malý harant nevládol anglickým jazykom a až teraz som si vedel dať do súvislosti jednotlivé udalosti, ktoré sú vysvetlené na konci každej epizódy. Napríklad mi nešlo do hlavy, prečo je Hitler ako hlavný záporňák zabitý už v tretej epizóde zo šiestich. Teraz už viem, že pôvodne obsahoval wolf len 30 pôvodných misií a ďalších 30 (epizódy 4,5,6) bolo prirobených neskôr ako Nocturnal missions a opisujú dej pred prvými tromi epizódami. 

 

tiež som si viac začal všímať jednotlivú architektúru a až teraz som pochopil ako to básnik myslel. jednotlivé poschodia sú zamerané na administratívu, kobky a mučiarne, kasárne pre vojakov a pod. 



Prístupov 4766
Kvalita článku
(100%) hlasov 4

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Jester's Quest
[ 14.3.2017] (príspevkov 0)
Dune 2 Redux
[ 16.6.2014] (príspevkov 0)
Moja hudba - Epic rock music?
[ 4.6.2014] (príspevkov 0)
Moje nové logo + UPDATE
[ 27.5.2013] (príspevkov 6)
Vyhlásenie najlepšieho loga
[ 15.5.2011] (príspevkov 4)
Moja hudba - Wolfpack
[ 26.4.2011] (príspevkov 19)
Súťaž o najlepšie logo
[ 15.4.2011] (príspevkov 14)
NGE 2010
[ 8.12.2010] (príspevkov 0)
Red Dead Redemption je pecka?
[ 31.5.2010] (príspevkov 5)
Limitka Bioshock2
[ 27.5.2010] (príspevkov 3)